Visca! M'he estrenat aquesta setmana en un seminari en línia, això que generalment s'anomena "Webinar" per causa de la colonització lingüística que patim des dels temps de The Beatles, però que pense podem reconduir a la nostra llengua... encara que segurament ja serà massa tard. Ha estat per gentilesa de Bromera i amb Lola Moreno Lozano com a mestra de cerimònies, i veritablement ha resultat interessant. https://www.youtube.com/watch?v=b_lt-FoTwB8&list=PL6Ar9Ii2DlNlPOw5LLp6aEoAxv99KEWJW&index=8&t=3302s
Travessem una fi de curs insòlita i si tenim la sort de gaudir d’una vacant per al vinent ens trobarem amb reptes de consideració, un dels quals serà el de l'educació per àmbits. Aquest és el motiu pel qual vaig accedir al màgic món dels seminaris virtuals, amb una "profe" molt eixerida que va explicar amb exquisida claredat allò que jo volia saber.
![]() |
Lola Moreno / Twitter |
Vaig deduir que estem més o menys al nivell operatiu de la setmana de projectes de Catalunya, on totes les assignatures es treballen a partir d'un concepte, d'un tema, d'un objectiu, però en aquest cas amb una perspectiva global i amb continuïtat durant tot el curs.
Així, he pogut agafar una base de treball, que espere aprofundir les setmanes vinents, al costat d’altres àmbits, en aquest cas informàtics. Cal assenyalar que la meua generació forma part no ja de la prehistòria, sinó del paleolític inferior informàtic; venim de l’aula amb guix, pissarra, llibreta i llapis (encara que al meu poble -i pense que a molts altres- l’anomenàvem “llapissera”), i un tracte a l’alumnat que als nens actuals els resulta increïble quan ho contes.
Videoconferència, classe a distància, i el que més li agrada a la meua companya docent Olivia, la Pechakucha, un malson comú durant la capacitació del valencià, que per cert ara va de caiguda… Amb l’esforç i la pasta que ens va costar! A la fi, són conceptes i eines modernes que cal assolir i aplicar, que és allò que interessa de debò.
Nous temps, nous reptes! (versió al segle XXI del clàssic “O tempora, o mores”)
No hay comentarios:
Publicar un comentario