* Per a llegir aquesta dissertació, que està a mitjan camí entre una notícia, un deliri estiuenc i una fantasia animada d’ahir i de hui, digna de formar part de la secció Más falso que un Judas, de la irreverent, iconoclasta, interessantíssima, inclassificable i insòlita web Tipografía La Moderna, és recomanable escoltar la cançó El blues del autobús, de Miguel Rios.
Una vegada era que hi havia a Alcoi un bus elèctric, una mena d’híbrid en realitat, una meravella tecnològica que va recórrer els carrers de la ciutat, i que de la mateixa manera que pujava per Oliver fins a Batoi, gosava l’ascensió de Sant Nicolau i del carrer Músic Carbonell, que és una mena de Tourmalet alcoià.
Conta la llegenda que això era així, encara que semble mentida, perquè fa molt de temps que el bus ha desaparegut, mal que aquest esdeveniment no figure en els annals. És una d’eixes coses que es va anunciar a so de bombo i platerets, però que va caure oblidada en la nit dels temps.
La qüestió dels vehicles elèctrics és relativament innovadora i gaire complicada, i en el cas d’Alcoi, digna d’un Serafí del poeta Joan Valls, que es divertia a cabassos amb les novetats tecnològiques i dels costums dels anys seixanta i principis dels setanta.
Tot ha vingut arran del vehicle, que no arriba a la categoria de cotxe, que ha presentat recentment la casa Citroën,
El nou Citroën elèctric / Citroën |
*En aquest moment, millor escolar la cançó Tengo un tractor amarillo, de Zapato Veloz, o El submarí groc, de The Beatles.
“Clar!” Van dir. Seixanta-cinc quilòmetres d’autonomia en un lloc pla, amb un únic passatger i sense engegar ni la ràdio. Així, que vaig preguntar, i què passa en Alcoi, en Banyeres o en Agres? Pujaria la costera del Gurugú? “Sí”, van contestar a l’uníson, però en arribar dalt de tot no li quedaria càrrega a la bateria, vaig continuar reflexionant jo en veu alta. I en aquest moment va ser quan em vaig assabentar de la realitat dels vehicles elèctrics a les ciutats o als territoris amb característiques orogràfiques semblants.
Algú s’ha creuat recentment amb l’espatarrant bus elèctric, vull dir híbrid? En realitat, resulta altament improbable, perquè sembla que ja no hi és, que ha marxat amb nocturnitat i sense traïdoria. I què ha passat?
L'alcalde, Martínez i dirigents de Tuasa |
Primer model del 2cv en 1939 / Citroën |
No hay comentarios:
Publicar un comentario